אישום נגד אחיו של המחבל מהפיגוע במחסום קלנדיה

בנצי לייזרוביץ No Comments on אישום נגד אחיו של המחבל מהפיגוע במחסום קלנדיה

המאבק בטרור: כתב אישום יוגש היום נגד אחיו של המחבל שביצע את פיגוע הירי במחסום קלנדיה לפני כחודש ונוטרל ע״י כוחות הביטחון. מהחקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ עולה כי אחיו של המחבל החשוד בהסתה תכנן יחד עם חבריו להקים חוליית טרור

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודש, בליל שבת (24.6) בסמוך לשעה 02:40, הגיע למעבר קלנדיה בעוטף ירושלים מחבל וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. המחבל, 17 מכפר עקב, הגיע רגלית מכיוון איו"ש וירה מנשק מאולתר לעבר הכוחות שפעלו במקום.

כוחות הבטחון שפעלו במעבר, בהם שוטר מיחידת המעברים של משטרת מחוז ירושלים ומאבטחים אזרחיים, חתרו למגע ירו לעברו תחת אש וניטרלו את המחבל. בהמשך, נקבע מותו של המחבל והנשק באמצעותו ביצע את הירי נתפס על ידי השוטרים, לצד מספר מחסניות ששימשו אותו. בעקבות הפיגוע, נפצעו באורח קל שני מאבטחים אזרחיים שפעלו במעבר.

כוחות משטרה של משטרת מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב עוטף ירושלים וכוחות צה״ל הוזעקו למקום והחלו בסריקות לצד פעולות נוספות לאיסוף ממצאים בזירת הפיגוע ע״י שוטרי הזיהוי הפלילי, חוקרי המשטרה וחבלני מחוז ירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, אמר בהערכת מצב שקיים בזירת הפיגוע: ״הפיגוע הזה מחדד את הפוטנציאל והמוטיבציה בהיבטי הפח״ע במעברים. מדובר בפיגוע ירי שבוצע עם נשק חם לעבר כוחותנו באמצע הלילה. הזיהוי של המחבל שפתח באש היה מיידי, והכוח שהיה במעבר, פעל בצורה מדוייקת ומקצועית עד להשלמת הפעולה הנדרשת לנטרול המפגע. תגובתם של הכוחות שפעלו במחסום וחתרו למגע לנטרול המחבל, סיימו את האירוע בצורה טובה כפי שמצופה מהם״.

חקירת פיגוע הירי בוצעה ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ושב״כ. ביום שלאחר הפיגוע, נעצר אחיו של המחבל (בן 19, תושב כפר עקב) לחקירה ע״י בלשי ימ״ר ירושלים ושב״כ. במהלך החקירה התברר כי החשוד היה מעורב בקשירת קשר למעשה טרור בכך שניסה להקים חוליית טרור שתפעל כנגד מטרות ישראליות ביחד עם שני חבריו. כמו כן מהחקירה עולה כי עפ״י החשד הנשק המאולתר עמו בוצע הפיגוע הוחזק קודם לכן ע״י אחיו. מעצרו הוארך מעת לעת, והיום צפוי נגדו כתב אישום ע״י הפרקליטות, גם בגין הסתה ברשתות החברתיות.

בימים האחרונים הושלמה גם חקירתם של שני חשודים נוספים שנעצרו (19-20, תושבי כפר עקב, חבריו של אחיו של המחבל). עם סיום החקירה בשב״כ ובימ״ר ירושלים, בימים הקרובים צפוי גם נגדם כתבי אישום בגין החזקת אמצעי לחימה בניגוד לחוק.



0 תגובות